Pages

Saturday, February 26, 2011

26/2/2011-couple tak ape?



Kalau berpacaran memang banyak pantang larang
Menjaga susila ibu bapa adik abang
Apabila berdua carilah tempat yang terang
Agar tidak pula mencoba aksi terlarang

Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang
Biar malu-malu
Biar segan-segan
Kerna malu itu perisai orang beriman

Assalamualaikum.......hurmmm...hary nie...ary sabtu...minggu ke 4..dan bermakna hari nie aku bekerja...husss....malas nyer...

tapi nak ke tak nak...mesty kena gi jugak...ary tu da kene warning ley cik Linda..company punyer secretary...sbb da ponteng sary..huahuahua...tapi kadang2 rasa macam tak berbaloi la plak...aku nie praktikal jer...hurmmm...tak pe lah...demi menimba ilmu dan pengalaman...

sampai jer kat kilang....ada assembly..taklimat daripada safety officer company...macam2 dia cakap...terutama bab kebersihan..dia suruh amal prinsip 5S(sapu,sisih,susun,seragam,sentiasa amal),,,hurmm...sikit nyer workers mai hary nie...kenape erk???oww..baru aku egt...ramai amik cuty ary nie...pasal nak gi JOM heboh....aduyai..

Nak ulas sikit pasal tajuk entry hari ni...dan pasal lirik lagu nyanyian suhaimi mior hassan, ana raffali dan altimet..aku ada dengar Ustaz Azhar idrus...bagi kuliah ari tu...ustaz kata...lau nak bercouple bley..tapi kene jaga batas dan syariat..yakni...jangan berdua-duaan,,,jangan berpegang-pegangan...dan perlu menjaga adat mukhrim dengan bukan mukhrim..dan yang penting matlamat bercouple tu ialah untuk berkahwin..kadang2..kalau kita bercouple nie...akan menjadikan kita lebih bermotivasi dan berkeyakinan..bab kata Pakar motivasi...Dr HM Tuah Iskandar,,,Mereka yang diulit cinta akan merasakan usianya seperti tidak pernah berganjak pergi, dengan itu dia akan terus bertenaga dan ceria menjalani hidup, biarpun kadang-kadang ditampan derita.

Kadang2...ada orang apabila bercouple...mereka rasa lebih bertanggungjawab dan lebih dewasa...tak tinggal solat,,,menjaga perlakuan...stdy bersungguh2...berkerja bersungguh2...dan kebaikannya lagi...tapi yang penting...kita kena pandai bawa diri...jangan kerana cinta hidup merana....jangan kerana cinta lupa segala-galanya....jangan kerana cinta buang keluarga...jangan kerana cinta jadi buta...jangan kerana cinta sengsara...so cintalah sesorang kerana Allah...semoga anda selamat dunia akhirat....

Sekian,Assalamualikum...






No comments:

Post a Comment