Pages

Powered By Blogger

Tuesday, February 1, 2011

1/2/2011

Assalamualaikum...hary nie...terus bangun awal....ye la..nak kene pergi ambil Bad lagi...urmm...pikir2...letih jugak nie...tapi tak per r...kerana kawan2...pahala besar tu...huhu
Terus pergi mandy....sembahyang subuh...dan bersiap2..tiba2...alamak!hujan lebat diluar sana..urmmm..macam maner nie...urmm...disaat itu aku terfikir...kalaulah aku ada kereta dan ada lesen..tak r kene ujan macam nie...aku mencapai baju hujan..dan terus memakainya...tiba2 mat leh datang dengan keadaan basah kuyup'''hahahaha...bakpe leh??mandi ujan?'''sial guh...dekat rumah aku dop hujan pown..tiba2 ontwy ujan..rezak goh!hahahaha...aku hanya mampu tertawa.Aku memecut laju...ke rumah Bad..sampai dirumah bad...bad menegur aku"lim...bakpe mung paka baju ujan....hujan dop lebat aner pown...kekgi mung sapa kat marang..kering garing r.."ye dop??tak per r"jawab ku ringkas...

alamak..betol jangkaan Bad...sampai jer di Kelulut(kg jiran)...langsung tak ade lopak air..bermakna disitu lansung tak ujan..sampai jer kat trafik light marang...semua mata memandang aku...mungkin mereka pelik..ape la budak nie...panas2 gini nak pakai baju ujan gok...aduyaii..malunya!!

hari ini menerima kedatangan pekerja baru, en mat nor, bekerja sama departmen ngan aku,,,terus dilantik sebagai assitance visor krana memiliki banyak pengalaman. Kata orang tua tua..ayam lama..kata orang-orang muda otai!!

Masalah hutang...ada seorang rakan sekerjaku mengadu kat aku...ada rakannya(juga rakan sekerja ku) berhutang dengannya...banyak gak la...da berbulan2 tak bayar...katanya segan dia nak mintak...urmm..susah jugak kalau bab berutang nie...kalau akula..first time..memang aku akan beri hutang kepada sesiapa...tapi jika ada rekod tak bayar hutang..len kali jangan harap!!
Hutang jugalah yang menyebabkan peniaga melayu ramai yang bangkrup...kata seorang ulama terkenal"jika seorang itu tidak membayar hutang sedangkan dia mamapu,sehingga menyebabkan seseorang tiu bangkrup,,maka berdosa besar dia kerana telah melakukan kezaliman...

hari nie...balik lewat sikit..ada game futsal...friendly dengan team kilang sebelah...team aku menang besar hari ini..yesss..

nur izaida suraya binti zaki aminuddin...lub u

sekian....bye



No comments:

Post a Comment