Pages

Monday, January 31, 2011

31/1/2011

Assalamualaikum......hurmm..bangun awal ckit ary nie....kene pergi amik Bad(rakan sekerje)....motor dyer rosak...agak jauh gak rumah dyer...tapi tak per r..mungkin hary nie hari dyer...len kali hari aku plak kan...smpat msej mat leh skping...."leh....aku gi amik bad jap"arap2 dyer bce...agak penink gak pda mlenyer cri umh bad...tpi last2 jmpe gak.ape da bad....xsiap lagi....urmm..da la lwat da nie.aku memcut motor laju...untuk ke kilang..ye la.takut tak sempat nak punchcard...akhirnya..5 minit sebelum jam 8..aku sampai ke kilang...

waa..ari nie ada taklimat daripada CEO syarikat...Haji Din..mesti kene beleber nie...taklimatnyer berkisar tentang misi syarikat untuk mencapai taraf ISO(international standard organisation)...so banyak lah perkara yang perlu dicapai..antaranya penyelarasan gaji mengikut certificate...displin pekerja..seperti kehadiran,mutu kerje,tidak mencuri tulang, dan keselamatan..bagi aku lah,..untuk kilang mencapai ISO dengan mudah...setiap pekerja perlu mencapai ISO yang telah ditetapkan oleh Allah S.W.T..ISO yang ditetapkan oleh ialah bertakwa kepada Allah yakni menyerah diri kepadaNya dengan melakukan apa yang disuruh...dan meninggalkan apa yang dilarang..InsyaAllah..jika semua pekerja mengamalkannya...pasti syarikat akan berjaya dan berkembang dengan pesat...kerana setiap tindakan yang dilakukan adalah penuh dengan kejujuran kerana terikat dengan konsep pahala dan dosa..

tugasan pertama aku ari nie...ialah memasang cermin bas...ari nie..rase semangat jer nak buat kerje...tak tahu la kenape...yang paling aku best ari nie ialah supervisor aku...en husin...bertanya kepadaku dan iskandar"mung lepas abis belajar nak kerje kat cini ker tidak??pantas aku menjawab"nak2...huhu..."kenape...minat ker kerje kat cini??tanya pok husin lagi "minat la jugak"jwab aku dengan selambe"gini...lepas mung abis belajor kekgi....mung cari la dulu..kerje kat len...sebab mung tak sesuai kerje sini...tapi lau macam tak ley sangat da kerje..baru mung mitok kat cini..aku ejas tak per"syarah husin panjang lebar..huhuhu...BERES!!!!

mase rehat...aku pergi ke pejabat..untuk berjumpe dengan S/U syarikat(cik linda)...bagi menyerahkan surat pengesahan kematian...dan mengisi borang kehadiran..."awak,,sebenarnya kalau cuti akibat kematian,,,awak boleh cuti selama 2 hari,,saya tak ingat nak bagi tahu semalam"dengan selamba kak linda bagitau aku"tak per..nak buat macam mane...da datang da""huhu(dalam hati...aduyai...selamber je xigat nak bagitau...lau tak...best dup umah ary nie...)huhuuhu

tepat pukul 5.15..adalah mase yang ditunggu2...mase untuk pulang ke rumah..huhuhu...hantar plak Bad ke rumahnye...aduyai!!sampai dirumah...sempat bermanje dengan anak sepupu...namenye adam darwish...best sangat2..macam anak sendiri lak..dalam hati berkata"ade bakat jgak aku jadi ayah..huhhuhuh'

selepas Isyak...pergi ke surau...untuk majlis tahlil...tenang jer hati dapat ke surau...
balik jer dari surau...terus mesij Nur Izaida Suraya binti Zaki Aminuddin...luv u...muaxxhh,,,huhuhuhu

gud night,..
Assalamualaikumm...

No comments:

Post a Comment