Pages

Monday, April 25, 2011

25 april 2011-cemburu

Assalamualaikum..huss..3 hari lagi nak menamatkan latihan industri...lepas praktikal nak buat ape erk..nk krje..krje kt ane?hurmm,xkan nk brhat je kot kt uma...xtahu ler,ada suggestion x?

Jelous..perkataan yang cukup sinonim dengan pasangan couple.,kata mereka,cemburu tu..tanda sayang..syang ke?hu3..tapi jangan sampai cemburu buta suda..nanti tak nampak..ha3..tapi cemburu nie sebenarnya..ada positif dan negatif gak...lau cemburu positif..apabila kita cemburu tentang kejayaan seseorang,kita berusaha untuk lebih berjaya daripadanya dengan persaingan yang sihat.
Tapi lau negatif plak..lau kita cemburu dengan kejayaan seseorang,kita cuba untuk menjatuhkannya dengan cara fitnah,sabotaj,dan len2 lagi..

So..lau nak jelous xpe..tapi biarlah positif..dn yg pnting xmo blind jelous ye syg..hik3..nytez

Sunday, April 24, 2011

24 april 2011-4 days to go

Assalamualaikum...huss..setelah hampir 5 bulan berpraktikal di Sumai enggineering sdn bhd..akhirnya hari khamis tamatlah sudah aku praktikal..pelbagai peristiwa suka duka yang aku lalui sepanjang praktikal disitu.
Hari selasa nie..pelajar2 praktikal dikehendaki memberikan ucapan semasa week assembly..aku berazam nak beri satu ucapan yang bermakna agar ucapan itu diingati sampai bila2..hu3..macam ucapan tokoh nobel la plak..ha3
hujung minggu pnuh dengan xtiviti..ape erk?nanti aku citer dalam entri seterusnya..sekian

Monday, April 18, 2011

18 April 2011-gawat

Assalamualaikum.,huss..smpat gak update blog guna nset je skrg..senang sikit..bile-bile mase jew bley update..guna perisian opera mini dari digi..best..cubalah..hik(prmote digi ni..arap2 digi hrgai,hak3)

Okeylh..kerana kemudahan yang kita ada nie..aku nak citer skit pasal kegawatan yang berlaku kat kilang aku..ada ura2 mengatakan bhawa kilang akan membuang pekerja tempatan dan mahu mengambil pekerja asing..kenape smpai bgitu sekali?

Selidik punya selidik maka tahulah aku bahawa syarikat sebnarnya projek kekurangn projek menyebabkan income trut krang...so untuk mengurangkan kos operasi..terpaksa mengambil pekerja asing..

Mengapa ini terjadi..selidik punya selidik..maka tahulah bahawa,kerajaan suda menghentikan pengeluaran tender kerana tiada peruntukan akibat berlakunya rasuah dan pembaziran.siapa yang teraniya..pekerja tempatan jugak..so renung2 kan..

Saturday, April 16, 2011

16/4/2011-politik dan cinta...

Assalamualaikum....ari nie tak kerja,,kenape erk???sebab ari nie cuty,,,yeah,,,lagi mau tanya ka.,,,hahhaha....so ari nie gi gunting rambut,,,ringan skit kepala rase...hahhaa

huss,,,hari nie nak citer pasal politik skit..aci tak??kira aci r ork....PRN Serawak baru saja melabuhkan tirai dengan menyaksikan BN terus menguasai Serawak dengan majoriti 2/3...namun begitu...PR berjaya menguasai 15 kerusi....dengan DAP berjaya menguasai 12 dan dan 3 PKR....ini menyaksikan bahawa penguasaan BN telah tergugat...apakah erti semua ini...hal ini bermakna BN perlu lebih memberi perhatian dan kasih sayang kepada Serawak untuk terus mengekalkan kuasa.Kekalahan di beberapa kerusi telah menyebabkan BN telah bangkit dari tidur yang lena selama ini.Itulah pentingnya pembangkang..apabila pengundi Cina telah menolak BN...maka BN terpaksa melakukan sesuatu bagi menarik semula sokongan kaum Cina....so siapa yang untung??

Begitulah cinta...apabila kita hendak memikat seseorang itu kita sanggup melakukan apa saja untuk memikat hatinya...termasuklah memberi hadiah dan juga ayat-ayat manis yang mampu mencairkan hati sidia...dan jika Sidia terus jual mahal..maka kita terpaksa lakukan pelbagai usaha untuk memikat hatinya....so??lu pikirlah sendiri

Friday, April 15, 2011

15/2/2011-Palsu...

Assalamualaikum....palsu...banyak bende yang palsu pada zaman milinium nie,,,seme nak dipalsukan....I/c Palsu,gigi palsu, rambut palsu, gambar palsu, surat palsu dan sekarang nie heboh dikatakan pasal video palsu....belum habis isu video palsu,,,tup2 keluar pulak citer telur palsu,,,aik,,telur pown ley palsu,,,nasib telur aku tak ori,,,husss

Citer pasal palsu nie...aku sebenarnya paling benci kepada JANJI PALSU....ye la...janji yang tak ditepati...nak janji sangat...tapi hampeh,,,,seme bohong,,berdolak dalik,,,macam2 alasan...susah2...lau da rasa tak dapt nak tunaikan,,,janganlah berjanji...buat susah orang jer....ish3,,,memanglah cakap tak payah bayar...lau cakap kene bayar aku rasa ko tak berani nyer nak janji yang bukan2..hhaha

Ok...tuntasnya,,yang palsu nie,,,ade yang baik,,,dan ade yang buruk...so pilihlah yang baik..

Thursday, April 14, 2011

14 april 2011-susah sangat ke?

Assalamualaikum..how r u guys,aku hari nie demam skit,coz malam semalam tak tidow,sebab tengok champion legue,hahahaha

hari nie..aku nak bertanya kat korang, apa perasaan korang, jika kita sudah tolong seseorang tu dengan sebaik mungkin dengan ikhlas tampa mengharapkan balasan, tetapi sudahlah pujian tak dapat,malah kejian yang dibalas.bukannya nak harap sangat pujian, tetapi cukuplah ucapan terima kasih sebagai perhargaan.Apa jenis manusia nie..tak tahu langsung berterima kasih..bukannya hendak mengungkit, jauh sekali mengeji..tapi sekadar meluahkan perasan yang terpendam...sekian