Pages

Monday, April 18, 2011

18 April 2011-gawat

Assalamualaikum.,huss..smpat gak update blog guna nset je skrg..senang sikit..bile-bile mase jew bley update..guna perisian opera mini dari digi..best..cubalah..hik(prmote digi ni..arap2 digi hrgai,hak3)

Okeylh..kerana kemudahan yang kita ada nie..aku nak citer skit pasal kegawatan yang berlaku kat kilang aku..ada ura2 mengatakan bhawa kilang akan membuang pekerja tempatan dan mahu mengambil pekerja asing..kenape smpai bgitu sekali?

Selidik punya selidik maka tahulah aku bahawa syarikat sebnarnya projek kekurangn projek menyebabkan income trut krang...so untuk mengurangkan kos operasi..terpaksa mengambil pekerja asing..

Mengapa ini terjadi..selidik punya selidik..maka tahulah bahawa,kerajaan suda menghentikan pengeluaran tender kerana tiada peruntukan akibat berlakunya rasuah dan pembaziran.siapa yang teraniya..pekerja tempatan jugak..so renung2 kan..

1 comment:

  1. Assalamualaikum,

    Mmg gawat tu bro, susah dh kalau nak mengharapkan kerja makan gaji ni, inila dilema pekerja sekarang.

    Bila-bila masa sahaja risiko dibuang kerja tu ada. Bro kene buat perniagaan bro, sbb perniagaan ni merupakan 9/10 sumber rezeki.

    Dalam dunia sekarang ni, kalau tak minat bisnes macam mana sekali pun, bro terpaksa jugak buat bisnes ataupun dikenali sebagai jihad ekonomi.

    Cuba bro tgk dunia realiti sekarang ni, ramai yang menjadi jutawan hasil dari perniagaan. Maksudnya perniagaan inila yang merupakan pintu rezeki yang paing luas. Bro fikir2kanla, kalau bro ada buat pinjaman ke, nak kawen ke, nak bayar kereta ke, bayar loan rumah ke, bagi duit ke mak ayah ke..semua tu kalau dikira2 tak cukup tu kalau gaji RM1500 tu.

    Takkan bro xnk hidup mewah kn?
    Takkan bro xnk bwk kereta impian bro kn?
    Takkan bro xnk bantu hidup keluarga bro kn?

    Bro, buatla bisnes, bisnes ni insyaAllah boleh menyara hidup bro. Kalau bro xde kelulusan pun bro tetap boleh hidup mewah kalau bro rajin usahakan bisnes ni.

    Bisnes yang saya maksudkan ialah Score A Programme. Kalau bro berada di Terengganu, bro hubungilah saya, sebagai umat Islam dan sesama Melayu, InsyaAllah saya akan bantu bro dalam perniagaan ini. Bro boleh tgk web saya http://www.jutawanscorea.com

    Saya hanya membuka peluang untuk Bro, terpulanglah kepada bro samaada nak menghargai ataupun membiarkan sahaja peluang ini berlalu. Bro kene tengok dan dengar dulu, baru bro boleh bagi pendapat.

    Ikhlas,
    Muhammad Hafizuddin Bin Abdul Halim,
    010-5705964
    www.jutawanscorea.com

    ReplyDelete