Pages

Sunday, January 30, 2011

30/1/2011

Assalamualaikum...husss...hari yang amat panjang....hari ini merupakan detik yang paling mendukacitakan buat ahli keluarga ABPNP..tok ki yang kami kasihi meninggal dunia tepat jam 2.30 pagi pada usia 107 tahun..Semua ahli keluarga besar kami bangun pada awal pagi itu untuk berada sisi jenazah bagi .Kesedihan melanda semua ahli keluarga kami terutamanya Ma(my mum), kerana Ma telah menjaga arwah selama setahun lebih ketika arwah sedang sakit.Pelbagai peristiwa suka dan duka ketika setahun arwah tinggal bersama kami tak kan kami lupakan.Sedih bila terkenangkan kembali pelbagai peristiwa yang lucu dan kadang2 hiba ketika bersama arwah.Tapi Allah lebih sayangkan arwah..pemergiannya bermakna tamatlah segala penderitaan yang dialaminya...akibat sakit tua yang agak teruk..semoga rohnya dicucuri Rahmat,,,,,Al-Fatihah,,

Terima kasih juga diucapkan kepada penduduk kampung yang bertungkus lumus bagi melancarkan proses pengkebumian arwah.Alhamdulillah..bersyukur ke hadrat Illahi kerana segalanya berjalan dengan lancar.Semangat gotong royong yang masih subur dalam kalangan penduduk adalah satu amalan yang amat mulia..semoga diteruskan..

Antara ingatan Tuan Iman,ustaz Ibrahim(ustaz Him) kepada para hadirin semasa bacaan talkin adalah supaya para hadirin mengambil pengajaran diatas kematian yang berlaku...dan membuat persedian menghadapi kematian...

Selasai sahaja majlis pengkebumian,,,,aku terlelap akibat terlalu letih.Jam 2.30 petang,,aku terjaga dari tidur...tiba2 aku terigat...kad atm bank Islam aku rosak..aduyai...terpaksalah aku pergi ke bandar kuala terengganu(kt).Jarak antara KT dengan rumah ku lebih kurang 60km...maknanya perjalanan aku mengambil mase lebih kurang 40 minit...selpas mandi dan bersiap..aku mengambil kunci motor...dan memanaskan enjin...mok su sempat berpesan...pergi try kat mesin atm kat bndr marang lu...maner tahu kad atm da elok ker...try ar kat mesin atm BSN ker..yang ade meps...

aku smpat menoleh jam...da pkul 3...bank ttup pkul 4.30,,mknenya aku masih ade mase kira-kira 1 jam setengah...sampai di marang..aku terus beratur menunggu giliran...aduyai ramainynyer orang..sampai jer giliran aku...terus masuk kad atm..tekan pasword...semua berjalan lncar..namun tiba2..kad anda tidak sah...sila cuba sebentar lagi...aduyai..sia2 saje..

aku cuba sekali lagi dekat msin atm yang lain...namun hasilnya pown sme...jdi terpaksalah aku ke bandar...jam menunjukkan pkol 3.30pm...msih ader lbih kurang satu jam lgi...aku terus memecut laju motor..mencelah diantara kereta...alamak jem bangat c bndar kuala terengganu..macam nie ker bandaraya..ish3...nasib bek aku bawak motor...huhuhu

Sampai jer kat bank Islam...aku terus meluru masuk...aku bertanya kat kaunter pertnyaan..kak...lau nak tukar kad rosak macam maner..."adik pergi dekat kaunter 8 yer....."eaa..thanz kak."..aduyai..kena beratur lagi...sabor je la..

smpai giliran aku...kerani pown...periksa kad atm aku..'dengan selamba jer kerani tu berkata"dik...kad atm adik nie elok lagi...mungkin adik salah letak pasword kot'haa!!macam maner salah letak pasword lak...tak mungkin lah...aduyai!!

tampa membuang mase...aku terus ke mesin atm disebelah bank itu...aduyai...kene beratur lagi...hussss....mesin atm 1...selepas masuk kad...tiba2 mesin itu tendang kad keluar...ape bodoh punyer mesin...aku try mesin kedua....kene beratur lagi..aduyai....namun keputusannya same.."aku bt keputusan...nak pergi semula dekat kerani tdi...tiba2 aku terlihat sebuah mesin atm yang agak buruk...ini saje peluang terkahir....tak disangka2....akhirnya misi aku berjaya..duit aku berjya dikeluarkan...husssss...banyak betol karenah kad atm nie...kad cap ayam!!!sumpah ku dalam hati!!





No comments:

Post a Comment