Pages

Saturday, February 12, 2011

Assalamualaikum...seperti biasa...hari ini...aku berkerja...adui....perasaa malas mula melanda...susah tOl aku nak bangun,,,,mujurlah...elya kejutkan....lau tidak....urmmm.thnz elya...hu

Hari ini...aku ingin menceritakan kisah yang berlaku di kilang tadi....urmmm...ada seorang pekerja nie....memang agak pemalaz orangnya..selalu curi tulang....namanya jo(bukan nama sebenar)urmmm....begitulah selalunya orag melayu..susah sangatt nak ubah perangai...kenapa tak meniru cara kerja orag jepun..yang bekerja secara komited untuk memajukan negaraya....urmm...orang melayu kene berubah sekarang..untuk menjadi sebuah bangsa hebat...hanya kaum tersebut sahalah yang berjaya mengubah nasib kaumnya sendiri...nak dijadikan citer...si jo nie masuk kerja lewat selepas rehat tengah hari..dan perbuatannya berjaya dihidu oleh supervisor...apbila supervisor tanya kenapa dia buat macam tu....dia bukan sahaja tak mengaku salah,,,tetapi dyer plak yang buruk2kan nama kawan dia sendiri untuk melepaskan diri...aduyai!ada jugak orag macam dia,,,urmmmm

malm tadi aku pergi kenduri kesyukuran kat rumah datuk zainal sharif, majikan my father...waa besar giler rumah dyer...fuh...macam istana...lorh...segan rase nak makan..hehe...tapi buat tak tau je lah...hahha..tapi ada ke patut...masa nak basuh tangan nak buke paip singki tak padai...pelik sangat ekpown paip dyer..hahahahaha...malu!

okelah....sampai disini saja untuk hari nie....huhuhu..entah ape aper!!(tiru ayat elya...ahahhak)

No comments:

Post a Comment