Pages

Friday, February 11, 2011

11/2/2011-konvo ARC-Himpit



Assalamualaikum....sebelum memulakan bicara..,,nak mintak maaf lu..becoz tak post enty semalam...huhuhu...memang nak post..tapi tertitow depan laptop...hik2...sory,...mesty korang tertunggu-tunggu kan..hahahk...(eleshh,,,belagak lorh,,,,macam entry dyer best ngat,,,,hahahak)...ok la...per2 pown thanz kat u all kerana sudy membaca entry saya nie..hik2

hary nie...aku nak citer pasal my hobby iaitu....ride the bike..
.hik2...hary nie...aku mengikuti konvo ARC mengiringi Dato' Seri Abdul Hadi Awang(Presiden Parti Islam Semalaysia) sempena HIMPIT(Himpunan Pemuda Islam Terengganu)...himpunan yang membangkitkan semangat golngan muda untuk bangkit menentang penyelewengan dan ketirisan yang berlaku dalam kerajaan...

urmm..kenapa orang muda perlu berpolitik??kadang2 ada orang berfikiran
pendek berkata"arhh...buat ape nak sibuk2 pasal politik....bukannya dapat ape pown""susah la lau ko lawan kerajaan,,nanti ko tak kan dapt bantuan""urmm..disini aku nak bagitau kat korang...tahukah korang..yang duit kerajaan bermakna duit kita..iaitu duit rakyat...tahukah anda..duit yang digunakan pemimpin2 kerajaan untuk membina istana2 mereka,,,untuk membeli berpuluh2 buah kereta...untuk bershopping ke luar negara...adalh duit hasil titik peluh kita...duit itu adalah hasil daripda cukai tanah,cukai pintu,saman tr
afik,saman bandaran,tol,duit petroleum,duit hasil bumi(dianugerahkan Allah kepada rakyat malaysia,bkan dikaut oleh sesetengah mereka,cukai daripada setiap sen barangan yang dibeli,duti import..seme adalah hak milik Kita...so bayangkan...bagaimana nasib ge
nerasi aka datang jika kerajaan membazir sebegitu banyak khazanh negara untuk hidup mewah,pelbagai jenis penyelewengan dan rasuah..sedangkan ramai rakyat hidup dalam kemiskinan,,sehingga ada yag hendak makan dan menghantar anak ke sekolah pon susah..bagaimanakah nasib kita dan generasi kita pada masa aka datang??

so golongan muda perlu bangkit dengan penuh kesedaran untu
k menyelamatkan negara kita...InsyaAllah...hurmm...banyak betol membebel ari nie...bukanya apa..geram sangat kat kerajaan..membazir banyak sangat..bayangkan diorang berhabis berbilon2 ringgit untuk menganjurkan moonsun cup dan F1 dalam masa yag sama anak jiran aku nak gi sekolah pown terpaksa meminjam nak bayar yuran sekolah..tu tak termasuk dengan penyelewengan dan rasuah lagi..urmm...apadaaaaaaaaaa.........

nak tengok gambar tak??ni gambar nyer,..opss...jap2...sebelum tu
nak mintak maaf kat elya suraya...soryyy eaa....bukan sengaja....tak kan nak mesej atas mutor lak..eksiden kan...hik2..ok..


malas dh nak upload gambar banyak2...urmm...lau nak tengok lagi...bukak kat my fb jela..


No comments:

Post a Comment