Pages

Wednesday, February 9, 2011

9/2/2011-anak perempuan!


Assalamualaikum...huss...hary nie...malas nyer nak bangun pagi...demam ekpown....urmm..rase malas nak pergi kerje..tapi ari tu baru je ponteng...tak pe lah...pergi jelah kerje...huss...makan ubat KK(klinik kesihatan)...atau pown paracetamol 2 bijik....pahtu breakfast....dan terus gi kerja..

hurmm...hary nie best...sebab dapat kerje bawah supervisor...en zul...huhu...rase macam dihargai jer...tak rase da macam budak praktikal...suke2...nie rase nak kerje sokmo ea hari2..hahahk...elaun bley esok kot...yess..huhu

pepatah ada mengatakan...jaga sekandang lembu lebih senang dari jaga seorang anak perempuan...pepatah itu sangat tepat hendak mengambarkan bagaimana beratnya masalah Che Ma(bukn nama sbenar)..untuk menjaga seorang anak perempuannya setelah kematian ayahnya...dan kedua-dua abangnya berada kat luar negara..entah di mana silapnya...anak bongsu dalam keluarga yang mesra dipanggil Ji(bukan nama sebenar) seperti sudah menconteng arang dimuka ibunya. Misteri kehilangan dia pada setiap malam akhirnya terjawab apabila dia dikatakan keluar bertemu dengan seorang lelaki...urmmm..setiap hari, setiap malam keluar...perangainya yang semakin menjadi2 itu benar-benar merunsingkan ibunya itu...namun nasihat ibunya tidak diendahkan lansung...ji dikatakan berhabis duit yang dibri ibunya..hanya untuk membeli top up..urmm....sedangkan keluarganya bukan dari golongan senang dan nak bayar yuran sekolah pun terpaksa meminjam.....tidakkah ji tidak kasihankn ibunya...ataupun tidak ingat akan arwah ayahnya yang sangat menyayanginya...namun Ji juga tidak boleh dipersalahkan...kerana umurnya masih mentah(16 tahun)...mungkin segala kesusahan seperti masalah kemiskinan dan kehilangan ayah tersayang menhimpit kehidupanya...menyebabkan Ji memerlukan seseorang untuk meluahkan perasaan...dan mungkin secebis kasih sayang dari insan bernama lelaki...namun tindakan keluar setiap malam..dan balik lewat malam...mengambarkan bahawa lelaki itu bukan orang yang betol untuk membimbing Ji...oleh itu...seseorang seperti bapa saudara,sepupu,kawan wanita atau sesiapa sahaja sangat diperlukan sebagai pembimbing...urmmmmmmm....

nape tiba2 aku bercerita perihal ni..sebab kisah nie..sebenarnya ada kaitan dengan sedara2 aku..siapa?tidak penting...yang penting..aku nak beri nasihat sikit kepada dak2 perempuan kat luar tu...jagalah diri,keluarga,bangsa dan agama anda...jangan nak menyesal kemudian hari...janganlah masa nasik da jdi bubur baru nak menyesal...tiada gunanya...


kenapa emo sangat ary nie ea...hak2...ok la...thaz to u all..

kepada nur izaida suraya bt zaki aminuddin....take care ur self!!lub u...

salam..nytez...


No comments:

Post a Comment