Pages

Powered By Blogger

Thursday, June 2, 2011

2/6/2011-Tribute

Assalamualaikum...salam semangat...huss...tinggal lebih kurang 1 bulan lebih lagi countdown untuk aku dan kami kembali mengadap buku.....kembali menempuh alam perpolian(kosa kata baru,,hik2)..setelah hampir 5 bulan berpraktikal dicampur dengan 2 bulan bercuti...hal ini bermakna aku juga akan kembali menempuh alam rumah sewa..dan alam gila2 remaja selama lebih kurang 1 tahun lagi....alam ini juga akan mebawa aku dan kami kembali kepada rutin harian yang kadangkala memenatkan dan kadangkala menyeronokkan...rutin harian iaitu bangun diawal pagi, bersesak2 untuk mandi,menunggang atau membonceng motor ke PSMZA, masuk bilik kuliah,,buat asgment,balik rumah..mandi laut,,,berfb..men game...brgurau senda.berfutsal..bercerita..makan kat kedai BD...dan macam2 xtviti....
-------------------------------------------------------------------------------------
Tapi dalam keghairahan untuk kembali berjuang...namun terselit perasaan hiba dan sedih..Bak kata orang.. yang dah pergi biarkan pergi...tak usah dikenang..kita yang masih hidup ini teruskan kehidupan..tapi bagi aku...tak akan semudah itu untuk melupakan seorang sahabat yang bertahun-tahun berkongsi suka duka...gelak ketawa dan tangis hiba.Adakah mudah untuk melupakan seorang yang pernah tidur sebantal, mebonceng motor bersama,dan makan nasik bersama..tidak semudah berkata-kata.Bukan niat untuk menimbulkan kesedihan kepada keluarga dan juga sahabat yang lain....tapi hanya sebagai satu tanda kasih sayang,ingatan dan penghargaan kepada jasa dan pengorbanan Arwah yang bersama-sama aku dan kami bersusah dan berpayah dalam mengejar cita-cita menjadi seorang manusia. Aku pasti, suasana dirumah sewa nanti akan berbeza dan akan ada satu perasaan janggal, walaupun tidak akan diluahkan, tapi tersemat jauh disudut hati aku dan kami satu perasaan yang hiba...yang sukar untuk diungkapkan...Namun...harapan aku dan kami agar kami teruskan perjuangan arwah dan juga perjuangan kami..dalam mencapai cita2 menjadi manusia..Doa kami agar Allahyarham Tuan Mohd Shafik ditempatkan didalam golongan orang2 yang soleh dan beriman...AL-FATIHAH..



No comments:

Post a Comment